TARPESTI - scoala cu clasele I-VIII
 


proiecte
2007 - 2008
 
REAL "Ecologie Rurala - Atitudine - Lobby" - proiect finantat din Fondul pentru Mediu
 
>> Prezentare generala
Proiectul are rolul de a constientiza tinerii, adultii si alti factori decizionali din comuna Petricani cu privire la modalitatile de protectie a mediului plecand de la educarea, informarea, constientizarea, dar si organizarea unor actiuni practice de cunoastere si protejare a mediului. Strategia proiectului are in vedere in mod special formarea cadrelor didactice si a altor animatori comunitari, informarea si educarea elevilor de catre profesori, sensibilizarea parintilor si a celorlalti membri ai comunitatii de catre elevii participanti la proiect, cu privire la problematica pastrarii unui mediu curat.
Derularea activitatilor din cadrul etapei sesiunilor de informare si diseminare a cunostintelor se va desfasura in cadrul celor patru sate din comuna Petricani (Tarpesti, Boistea, Tolici si Petricani), urmand a extinde aceasta diseminare si in alte scoli partenere situate in diferite localitati din judetul Neamt, iar spre final se va organiza o tabara ecologica in statiunea Oglinzi.
 
 
>> Plan analitic de realizare
 

Durată

Etape

Activități

Acțiuni

11feb.-9martie 2008

1).Activități de informare a elevilor

- prezentarea materialelor specifice pentru tema proiectului;
- plicarea chestionarului presesiune;
- ealizarea unor jocuri de rol, brainstorming;
- evaluarea modului de achiziționare a informațiilor

- distribuirea ghidului pentru elevi;
- administrarea chestionarului;
- ierarhizarea rezultatelor obținute în urma sesiunilor de informare;

10 martie-14martie 2008

2).Constituirea „celulelor verzi”

- stabilirea criteriilor de selecție a participanților(elevi,
profesori) la constituirea „celulelor verzi”
- organizarea activității „celulelor verzi”
- desemnarea echipei de redactare a jurnalului de proiect

- evaluarea testului grilă aplicat la sfârșitul sesiunilor de informare;
- prezentarea exigențelor pe care le implică participarea la activitățile „celulelor verzi”;
- ecologizarea spațiilor școlare(o dată pe lună)

17 martie-28 martie 2008

3).Activități de informare a părinților

- organizarea întâlnirilor cu părinții elevilor pentru  informarea acestora cu privire la activitățile proiectului

- distribuirea ghidului pentru adulți;
- prezentarea impresiilor elevilor în legătură cu problematica mediului
- desfășurarea unei activități demonstrative de plantare a puieților

29 martie-
4 aprilie 2008

4).Organizarea taberei ecologice la Oglinzi

- formarea echipei alcătuită din 34 de elevi și 6 profesori ce va participa la activitățile taberei;
- stabilirea sarcinilor și responsabilităților;
- organizarea programului de lucru

- instalarea taberei;
- expunerea materialelor ce promovează proiectul( afișe banere);
- desfășurarea acțiunilor de ecologizare a unor trasee turistice;
- inițierea unor concursuri pe teme de ecologie;
- consemnarea în jurnalul proiectului a impresiilor participanților la acțiunile taberei

7 aprilie-30 aprilie 2008

4).Elaborarea ghidului de eco-atitudini

- selectarea materialelor lucrate de elevi pe durata desfășurării proiectului;
- includerea celor mai creative în ghidul cu gesturi ecologice

- anunțarea datei limită de predare a lucrărilor elevilor în vederea selectării;
- formarea grupului de lucru;
- alegerea formatului, aspectului ghidului;
- tehnoredactarea ghidului

5 mai-23 mai 2008

5).Activități de ecologizare

- ecologizarea cursurilor pârâurilor Topolița și Țolici;
- ecologizarea spațiilor publice

- organizarea echipelor de lucru;
- stabilirea traseelor pentru fiecare grupă din fiecare unitate școlară a comunei;
- lansarea invitației de a participa la activitate membrilor comunității;
- prezentarea normelor de securitate personală ce trebuie respectate de către toți elevii participanți la activitate
- distribuirea materialelor necesare ecologizării ;
- realizarea materialelor necesare promovării acțiunilor din cadrul proiectului(fotografii,filme)

24 mai-2 iunie 2008

6).Evaluarea finală a proiectului

- prezentarea rezultatelor obținute la nivel local;
- redactarea raportului final al proiectului

- prezentarea de către elevi membrilor comunității, altor colegi a rezultatelor proiectului;
- identificarea aspectelor reușite și nereușite ale proiectului